Monday, October 7, 2013

Kisah pertunangan aku yg dah nak expired..hehehe

Alhamdulillah...sedar xsedar dah hampir 4bulan dah saya bergelar tunangan orang..dan secara rasminya saya telah dibooked oleh Mr Lebah..Insyaallah semoga Allah menjaga perhubungan ini dari sebarang fitnah mahupun syak wasangka dan mudah-mudahkan segala urusan kami untuk membina masjid itu dipermudahkan..Amin

Al kisahnya pada permulaannya aku n mr fiancee xde pun merancang nak bertunang..cuma nak merisik je tanpa sebarang majlis rasmi..just perjumpaan family jer...


Tapi bila bakal bapa n mak mertua kata nak bawa juga cincin tunang, aku pun bgtau r family aku..hahaha n family pun ckp alang2 nak bawa cincin tunang xbest lak kalau xbuat majlis..lgpun i ni kan puteri bongsu..hehehe..


Masa family in law bgtau tu ada masa sebulan je sebelum majlis pertunangan tu berlangsung...erkkkk sempat ke nak prepare?????? 


Disebabkan my elder sister tu mak andam n ada butik pengantin sendiri...Akma Sri Andaman yang terletak di Taiping, Perak..(hehe promote jap) so pejam mata je dia buat...hehehe xlupa juga pada semua siblings, relatives yang menjayakan majlis ini...


Time bertunang ni kitaorg xbawa barang just manisan je sebagai hantaran...kakak2, makcik n pakcik, saudara mara serta kwn2  byk membantu  dalam bab ni...bersyukur sgt sbb ramai yg sponsor...thanks suma ek

Jom kita review pasal persediaan majlis ni dulu ek...

Hantaran


ni bunga yang akan digunakan untuk hantaran. ..Bunga  Hydranges Peach n Turqoise

Ni polisterin  n stand ala2 design cm bantal 

dalam proses pembikinan bekas hantaran oleh my elder sister

tara!!! hasilnya..teruja tak ouls...iolss lg teruja
ok pengsan terus bila tgk dh siap....


Baju 

baju plain + border lace


diserikan dengan manik ..hehe
dah siap jahit manik...baju ni teramatlah berat...tp i like sbb dia akan "jatuh" dengan cantiknya...ohsem!!


ok la nanti i cerita lg dkt next episode ok.. (cam citer korea lak berepisod bagai)










2 comments :