Wednesday, November 6, 2013

HIV test

Assalammualaikum semua...

yeay!! akhirnya aku dh berjaya buat HIV test...untuk pengetahuan semua, yang xtau tu..HIV test ni dibuat untuk pasangan yang nak berkahwin...just nak inform ler..mana la tau ada yang xtau..dh ingat nape lak aku g buat ujian HIV ni...xpasal2 org larikkk bila jumpa aku...hehehe acah ajer...

HIV test ni hanya boleh dibuat di klinik KERAJAAN sahaja..klinik swasta TIDAK DITERIMA ok...ada klinik yang kena buat appointment dulu xboleh main terjah jer..xpasal2 ko kena halau balik..tipu je xde la sampai kena halau....hehehe..paling teruk pun ko kena marah je dgn nurse kat klinik tu..

ni nak cerita pengalaman aku..aku buat ujian HIV ni dgn kroll (my fiance..utk yang xtau tu)..sambil ditemani oleh adik kroll...skema nyer ayat..kitaorang buat kat klinik kesihatan Batu 8, Gombak..buat kat sini sbb kawan kroll ada kerja kat sini so xpayah la nak buat appoinment bagai lgpun klinik ni tak ramai org..



happy nyer ko kan sebelum kena cucuk..hahaha

jom makan dulu sebelum dicucuk...alasan takut pengsan...hehehe

gembiranya 
kroll si penggemar ice-cream with her sista

aku yg ala2 ayu gitewww...jom muntah berjemaah
ni la klinik yg we olss pergi tue

tgh menunggu nurse n doktor balik lunch
kan dah ckp xramai kan
buat pengetahuan korang..aku ni sebenarnya takut sikit ngn jarum..sikit je takutnya ok..hehe ..kitaorg sampai kat klinik tu tepat kul 1.50pm sebelum tu g makan dulu tkt kang pengsan lak...tapi kena tggu kul 2.00 pm after nurse dan doktor semua dh balik lunch..n kul 2.00pm baru klinik tu buka

pas isi borang, lebih kurang dalam 10 minit camtu no kroll dipanggil dulu...saje je suh dia dulu sbb i nervous...so masa tgh tunggu giliran aku untuk dicucuk tu, jantung rasa cam nak tercabut..tak dapat dibayangkan camner sakit kena cucuk dgn jarum..sebabnya ada kawan2 yang kata sakit kena cucuk sbb dia amik darah kat jari...saje je diaorg nk takutkan aku..



 ni la cara nurse tu amik darah aku ok..
ni alat2 yang nurse tu guna
keputusannya kalau 2 line tu POSITIVE  HIV yang satu line tu NEGATIVE ..tapi kalau positif xde la dia terus tuduh ko ada HIV..dia akan jalani ujian kali kedua ..
KEPUTUSAN kitaorg..
jeng..jeng..jeng
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ALHAMDULILLAH...both of us NEGATIVE - yeay!!! boleh kawen dh..hamboi gatai no


muka hepi sebab dh settle


bergambar lagi
yeay!!! dah bole kawen..






No comments :

Post a Comment